====== Inżynieria Oprogramowania II ====== * Narzędzia CASE * interfejsy, szwy systemu, * Notacje i metodyki obiektowe\\ OMT, OOA, OOD, OOAD, OOSE, OMA, OOSA * Modele cyklu życia oprogramowania * kaskadowy * fazy: strategiczna, określenia wymagań, analizy, projektowania, implementacji, dokumentowania, testowania, instalacji, konserwacji * formalne transformacje, spiralny, z gotowych elementów, realizacj przyrostowa, programowanie odkrywcze, prototypowanie * Model kaskadowy, fazy * Metodyki obiektowe * UML * bloki konstrukcyje\\ elementy, związki, diagramy * elementy\\ strukturalne, grupujące, czynnościowe, komentujące * * diagramy (9):\\ klas, obiektów, przypadków użycia, sekwencji, kooporacji, stanów, czynności, komponentów, wdrożenia * UML 2.0 * diagramy:\\ klas, obiektów, przypadków użycia, **pakietów**, sekwencji, **komunikacji**, **maszyny stanowej**, czynności, komponentów, wdrożenia, strukturalny, przebiegów czasowych, przeglądu interakcji * Dokumentowanie projektów * cel, zadania projektu * profil użytkownika * wymagania * wymagania niezawodności, dokładności * poziom ochrony * sytuacje wyjątkowe * dane o autorach * koszty przedsięwzięcia * Wzorce projektowe * konstrukcyjne\\ factory, **factory method**, **abstract factory**, **singleton**, builder, prototype * strukturalne\\ **facade, adapter** (obsluga interfejsów),\\ **bridge, decorator** (interfejs-realizacja)\\ , facade, flyweight, proxy * czynnościowe\\ chain of responsibility, command, interpreter, iterator, mediator, memento, observer, state, strategy, template, visitor * opis wzorca\\ nazwa, intencja, problem, rozwiązanie, uczestnicy, konsekwencje, implementacja ^ wzorzec ^ opis ^ |fasada | opakowuje skomplikowany system, dając prosty interfejs, ale ograniczony| |adapter|dostosowuje jakiś interfejs do innego interfejsu, wymaganego| |most|usuwa zależności między abstrakcją, a realizacją - aby interfejs czegoś i realizacja mogły się zmieniać niezależnie| |dekorator|dodawanie nowych zachowań. posiada obiekt realizujący jakiś interfejs i sam realizuje ten interfejs| |strategia|wykorzystanie różnych algorytmów| |obserwator|informowanie częśći systemu o zdarzeniach w innej części| |singleton|wystąpienie tylko jednej instancji obiektu.| |blokowanie dwufazowe| j.w., ale przy współbieżności| |metody fabryki|decyzja o utworzeniu obiektu w klasach pochodnych| |metoda szablonu| (podobne do strategii). Zdefiniowanie szkieletu algorytmu, a pozostawienie niektórych jego operacji abstarkcyjnymi | |macierz analizy| |

przedmioty/inzynieria_oprogramowania_ii.txt · ostatnio zmienione: 2006/11/18 15:59 (edycja zewnętrzna)
Recent changes RSS feed Creative Commons License Donate Minima Template by Wikidesign Driven by DokuWiki